8 april 2011

Rese-väskan.

När jag är ute och reser, tar jag gärna med mig några Drams, som kan avnjutas på hotellrummet.

Efter att ett sample gått sönder i väskan, och läckt ut på mina kläder, fick jag ideén att göra en "skydds-väska" som jag kallar min sampleväska. Väskan har varit toppen i många sammanhang, men ett problem har kvarstått. Varje gång man ska njuta av whiskyn på hotellrummet, så har det blivit i ett vattenglas eller till och med plastglas. I bästa fall har det funnits vinglas på rummet.

Nu när jag köpt mini glencairn glas från Nova Scotia, så har jag gjort en ny "insats" till väskan. Glasen är i helt perfekt storlek och passar i väskan.












Denna väska kommer givetvis att ingå i min "standard rese-utrustning"


En annan rolig väska jag fixat till är viktiga väskan

4 kommentarer:

  1. Låter som du kommer å ha en mys kväll med "the Donky"...å vad ska Stefan göra då????

    SvaraRadera
  2. Inget med whiskey att göra, men har du testat cuvée de ranke Nr 11154 på bolaget? Ett spontanköp, en blandöl. Blev överraskad av smaken.

    SvaraRadera
  3. Ha Ha Ha... Donky! Vi hade kul... Riktigt kul.

    SvaraRadera
  4. Rickard - Nä, den har jag inte provat, men tack för tippset. Kan du väl fixa hem, så vi kan testa efter Gbg-varvet då?!? :-)

    SvaraRadera